خلأهای تبلیغی بسیاری در کشور وجود دارد

سرگروه مبلغان خراسان جنوبی از برپایی خیمه های معرفت با هدف تقویت بنیه های معرفتی و اعتقادی جامعه بویژه نسل جوان در امامزادگان خبر داد.
حجت الاسلام باقری سرگروه مبلغان استان خراسان جنوبی عصر جمعه در گردهمایی طلاب و فضلای این استان در قم که در محل نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه برگزار شد، رسالت اصلی طلاب و علما را تبلیغ دانست.

وی با اشاره به تشکیل گروه تبلیغی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: امامزادگان، بقاع متبرکه و روستاها از جمله حیطه های فعالیت مبلغان اعزامی اوقاف به استان خراسان جنوبی است.
حجت الاسلام باقری از اعزام مبلغان در هفت مناسبت تبلیغی در طول سال به استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: یکی از عرصه های تبلیغی که سازمان اوقاف و امور خیریه به آن توجه داشت، تبلیغ در ایام تعطیلات نوروز است که در این راستا مبلغان با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه در قالب اجرای طرح آرامش بهاری، پاسخگوی مسافران و زائران هستند.
وی از برگزاری دوره های آموزشی ویژه مبلغان خبر داد و گفت: در این دوره ها و پیش از اعزام مبلغان، آموزش های لازم در عرصه های مختلف به طلاب و روحانیان ارائه می شد.
حجت الاسلام باقری تبلیغ در زمینه وقف را از جمله وظایف طلاب و روحانیان دانست و گفت: روحانیان به عنوان امین مردم و جامعه در این زمینه می توانند آثار و برکات وقف را تبیین کنند.
وی با اشاره به لزوم تهیه و تدوین اطلس فرهنگی تبلیغی، گفت: امروز در کشور خلاهای بسیاری به لحاظ تبلیغی داریم و بایستی هم کمیت و هم کیفیت کار مبلغان ارتقا پیدا کند.
حجت الاسلام باقری پیشنهادات طلاب و فضلای حوزه را در ارتقای روند فعالیت های تبلیغی مؤثر عنوان و تصریح کرد: از طلاب توقع داریم با نقطه نظرات ارزشمند خود ما را در جهت تقویت فعالیت های تبلیغی کمک کنند.
وی بیان داشت: از طلاب خراسان جنوبی که پرونده تبلیغی در اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف ندارند، درخواست می کنیم نسبت به این کار اقدام کنند و با پیشنهادات خود، ما را در جهت نیل به اهداف تبلیغی کمک کنند.
سرگروه مبلغان خراسان جنوبی در سازمان اوقاف و امور خیریه، در پایان از برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان استان خبر داد و گفت: در این زمینه از ظرفیت روحانیانی که در عرصه مشاوره تخصص و مهارت دارند بهره می گیریم.

منبع

www.rasanews.ir/fa/news/594947

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید