مقدمه

مقدمه:

بعد از ماجراي تحريم تنباکو توسط ميرزاي شيرازي و پي بردن بيگانگان به قدرت رهبري مرجعيت همواره اين جايگاه محل هجوم تبليغاتي دشمنان بوده است.

 

بعد از انقلاب اسلامي بيگانگان از اين جايگاه ضربات متعددي خوردند به طوريکه پيگيري منافعشان در ايران و حتي جهان اسلام با وجود اين جايگاه امکان پذير نبود لهذا براي تخريب اين جايگاه از هيچ گونه تلاشي کوتاهي نکردند و به غير از تبليغات مسموم در حوزه سياسي، توسط ايادي داخلي شان وارد حوزه نظري و فکري جهت شبهه آفريني نظري عليه اين جايگاه رفيع شدند.

اين فرآيند بعد از انتخابات رياست جمهوري سال 76 از توان مضاعفي برخوردار شد لکن ملت ايران با انتخاب خود در سال 84 به قدرت اجرايي آن جريان منحرف فکري يک نه بزرگ داد.

اين جريان انحرافي که از قدرت اجرايي کشور اخراج شده بود در تلاش مجدد براي بازپس گيري قدرت وارد رقابت 88 شد تا اينکه يکبار ديگر ملت ايران با يک «نه» بسيار بزرگ ايشان را براي هميشه از کسب مجدد قدرت اجرايي محروم کردند.

لذا اين بار اين جريان با کنار زدن پرده نفاق با تمام توان در مقام حمله به محور اصلي اقتدار نظام يعني ولايت فقيه بر آمد تا با تلاشي مذبوحانه آخرين نفسهاي خود را در زير گامهاي ملت ايران به پايان برساند.

از همين جهت بر جوانان و دانشجويان متعهد انقلابي است تا با ارتقا دانش نظري خود در اين عرصه، در برابر شبهات مسموم اين جريان منحرف ايستاده و با روشنگري خود در جامعه مانع از لطمه ديدن اين بنيان مرصوص شود.

در همين راستا کميته آموزش واحد سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) با جمع آوري و تدوين مقالاتي گرانسنگ از متفکرين حوزه و دانشگاه در ابعاد مختلف نظريه ولايت فقيه سعي در انجام تکليف خود در قبال اين توطئه شوم نموده است.

عمده مقالات از نشريه حکومت اسلامي و کتاب نقد مي باشد.
اميد آنست که جوانان متعهد و انقلابي با مطالعه اين جزوه آمادگي لازم جهت مقابله جدي و تمام عيار با آخرين و خطرناک ترين حربه اين جريان انحرافي را بدست آورد و از انجام تکليف الهي خويش کوچکترين مضايقه اي نکند. ان شاء الله

 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
محتوای بیشتر در این بخش: مبانی نظری ولایت فقیه »

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید