مقدمه

مقدمه :

دشمن ، در رسانه هاى نوشتارى اين سرزمين نفوذ كرده و سخت به تكاپو افتاده ، تا شكستى را كه در بهمن 57 و آوردگاههاى گوناگون از يلان ولايت مدار خورده ، جبران كند.


او و بوق و كرنا زنها و جارچيهای دست آموزش ، از ترس كلام برای امام و جهل زداييها و آفتاب گونی و روشنگری انديشه وی ، به بيغوله ها و تاريك خانه های خود فرو رفته بودند و ياران آن را نداشتند كه در آفتاب سخن آن آفتاب جهان تاب ، پلك بگشايند و راه پويند، امروز، تبليغات دروغين شبان و روزان خويش را راست پنداشته و به اين وهم گرفتار آمده كه شب ، همه جا را فرا گرفته ، و از اين سياهی بايد استفاده كرد و از بيغوله های عفن و بو ناك به در آمد و بر كانونهای نور افشان ، به ويژه كانونی كه همه كانونها، گرما و روشنايی از آن می گيرند و در پرتو آن ، به سوی نور و كمال مطلق ره می پويند، يورش برد و با شبهه افكنيها، به پندار خود، بر عمق شب افزود. دشمن ، از شعله های گرما بخش و روشنايی ده اين كانون مقدس ، در هراس و همه گاه در تلاش ، تا اين شعله های گرما بخش را فرو نشاند.خداباوران ولايت مدار، در زمستانهای سخت و استخون سوز، كانون گرمی نيابند، تا خود را از سرمای سوزان برهانند و به آستانه بهار در آيند.

دشمن ، شب را می پرستد و همه گاه ، شب را می جويد كه در شب ، در عمق شب ، از او كار بر می آيد، از اين روی ، با هر كس و هر چه ، شب را می شكند، در دل تاريكی نور می افشاند، دستهای او را رو می كند، چهره او را می نماياند، رفت و آمدها و نشست و برخاستهای او را به نمايش می گذارد و... در می افتد و برای خاموشی آن تلاش ‍ می ورزد، تا هر چه بيشتر بر عمق شب افزوده شود و او بتواند در پناه اين شب سنگين ، دهشت انگيز و ديجور، سنگرهای اهل ايمان در هم بكوبد.
ولايت ، آن كانون گرمازا، آن آذرخش شب شكن است كه دل تاريكی را می شكافد، بدين جهت دشمن ، بی امان ، بدون درنگ ، شبان و روزان ، از گوناگون رسانه هايی كه در اختيار دارد، آن را نشانه رفته و با شبهه افكنيها و تقدس زداييها، بر آن است از گرما بخشی و نور افشانی ، آن جلو گيرد.
دشمن ، با لشگری از نويسندگان و عمله های با مزد و بی مزد، خود فروخته و خود باخته و فريب خورده ، با بحثهای به ظاهر علمی و آكادميك ، در پی روشنگری و شبهه زدايی بالا بردن سطح دانش ‍ مردم و آگاهی دادن به نسل جوان نيست ، بلكه می خواهد ريشه ها را سست كند و آن كانون شور و شوق را بفسرد. امروز، حوزه بايد در برابر اين هجوم بايستد و با روشنگريها و گفت و گوهای علمی درون حوزی و برون حوزوی ، هر مقوله ای را كه دشمن ، انگشت روی آن گذاشته و از آن زاويه به پندار خود می خواهد زير ساختهای نظام ولای را سست كند، عالمانه و همه سويه ، به بحث و مناظره بگذارد و با نوشته ها دقيق و فنی ، زوايای بحث را بنماياند، تا دشمن نتواند در تاريكی جهل ، شماری را به دنبال خود بكشد و در ذهن شماری ، شبهه پديد آرد.
حوزه در برابر اين سيل بنيان بر افكن ، وظيفه ای سخت سنگين دارد. پاسداری هوشيارانه از كوثر زلال انديشه امام ، باز داری دستان آلوده از تماس با اين چشمه ناب ، تفسير و تبيين آيه آيه آن ، مبارزه عالمانه ، با تحريف گران آيات محكمات انقلاب و تاباندن اين انديشه تابان ، به همه زوايای جامعه ، تا كوی و كومه ای در تاريكی فرو نرود و كسی در تاريكی جهل سرگردان نماند، بر عهده حوزه است ، بر عمده عالمان راستين و تربيت شدگان حوزه دين ، خدا باوران انديشه ور. از اين روی ، مجله حوزه ، افزون بر بررسی و روشنگری انديشه های والا، رخشان ، شفاف و ناب امام خمينی در گوناگون مقوله ها از جمله امام خمينی در شماره 85 86 ارائه داده ، به مناسبت صدمين سال تولد حضرت امام فراروی خوانندگان عزيز می گذارد به اميد آنكه پيش از پيش به كار آيد و مفيد افتد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
محتوای بیشتر در این بخش: امام و مرجعيت »

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید