بخش چهارم

نظر شاگرد آیت الله قاضی درباره سرنوشت اطرافیان امام خمینی
نظر شاگرد آیت الله قاضی درباره سرنوشت اطرافیان امام خمینی
یکی از شاگردان عارف، آیت الله قاضی در اوایل انقلاب، پیش بینی جالبی از سرنوشت همراهان و یاران حضرت امام کرده اند که خواندنی است.
به گزارش جهان عارف ربانی مرحوم آیت الحق حاج سید هاشم رضوی از شاگردان مرحوم آیت الله قاضی در سال 1370 در سن 99 سالگی به لقاء الله پیوست.
ایشان اوائل انقلاب فرموده بودند : اطرافیان آقای خمینی دو گروه هستند ، یک گروه آخرتشان به دنیا می چربد و یک گروه دنیایشان به آخرتشان می چربد . آن گروه که آخرتشان مقدم به دنیا است ، دور و بر آقای خامنه ای جمع هستند ولی آنان که دنیاشان به آخرت مقدم است از دور و بر امام و بعد هم آیت الله خامنه ای جدا می شوند.
منبع:نقل متواتر از شاگردان آیت الله هاشم رضوی
برچسب‌ها: نظر شاگرد آیت الله قاضی
نظرات شما (0)  
نوشته شده توسط عاشق در پنجشنبه بیست و یکم مهر 1390 ساعت 14:0.مقام معظم رهبر در کلام بزرگان - لينک ثابت
نظرات حضرات آیات حکیم، نجفی خوانساری، شفیعی، و قزلجه ای در خصوص اعلمیت یا اصلح بودن تقلید از آیت الل
ضعیفعالی
نظرات حضرات آیات حکیم، نجفی خوانساری، شفیعی، و قزلجه ای در خصوص اعلمیت یا اصلح بودن تقلید از آیت الله العظمی خامنه ای در سال 1373
شهید آیت الله حاج سید محمد باقر حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق
بسم الله الرحمن الرحیم و له الحمد
بعد السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
تسلمت رسالتی التعزیة الکریمتین بمناسبة فقد آیة الله العظمی الشیخ الاراکی و التی تتضمن السئوال عن موضوع مرجعیة آیة الله العظمی السید علی الخامنئی (دام ظله العالی) .
و انی فی الوقت الذی ابادلکم التعزیة بفقد هذا العالم الربانی أسأله تعالی ان یسدّ هذه الثغرة و الثلمة بالسادة العظام من العلماء الاعلام و فی مقدمتهم سیدنا آیة الله العظمی السید الخامنئی و لاشک ان سماحته بما یتمتع به من صفات معنویة عالیة من العلم و التقوی و الخبرة و الوعی و الفهم الدقیق للاوضاع السیاسیة و الاجتماعیة و الشجاعة و القدرة علی تشخیص المصالح الاسلامیة و الموضوعات الشرعیه و کذلک الموقع القیادی المتمیز فی النهضة الاسلامیة یصلح لمنصب القیادة و المرجعیة الدینیة العامة لعموم المسلمین و المومنین بشکل خاص. بل یتعین الرجوع الیه فی الامور الدینیة ذات الصلة بالامور الاجتماعیة و السیاسیة العامة و ان الالتفات حول قیادته و مرجعیته الدینیة فیه مصلحة کبیرة للاسلام و الامة الاسلامیة . أسأله تعالی لکم و لجمیع الاخوة الافاضل التوفیق و التسدید و للمسلمین و المومنین النصر و العزة و الکرامة والسلام علیکم و علی جمیع العلماء و المومنین و رحمة الله و برکاته .
محمد باقر الحکیم 27/ج2/1415
مرحوم آیت الله حاج شیخ ابوالفضل خوانساری عضو مجلس خبرگان و مدرس حوزه علمیه قم
بسمه تعالی
نظریه اینجانب از مدتی قبل این بوده که حضرت آیت الله خامنه ای زمام حوزه علمیه را در دست بگیرند و رساله بنویسند و اگر مصلحت بدانند در هفته سه روز قم مشرف بشوند و درس شروع بفرمایند تا طلاب، از افادات ایشان بهره مند شوند .
والسلام علیه و علی جمیع عباد الله الصالحین
ابوالفضل النجفی الخوانساری
30/ج2/1415
آیت الله حاج سید علی شفیعی نماینده مجلس خبرگان و مدرس حوزه علمیه اهواز
بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض تسلیت ارتحال مرجع بزرگ شیعه مرحوم آیت الله العظمی اراکی (قدس سره) نظر به مراجعات متعددی که در رابطه با مرجعیت دینی و تقلید از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) شده و می شود، به اطلاع عموم برادران و خواهران ایمانی می رساند :
اولاً اینجانب حدود یک سال پس از رحلت جانگداز حضرت امام راحل خمینی کبیر (اعلی الله مقامه) طی نامه مشروحی محضر مبارک رهبر معظم انقلاب تقاضای چاپ و نشر رساله عملیه جهت مقلدین نموده ام و اکنون نیز عرض می کنم :
با عنایت به اینکه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دام ظله الشریف) از فقها و مجتهدین جامع الشرایط و دارای صلاحیت علمی لازم جهت صدور فتوی در ابواب مختلف فقه اسلامی هستند، لهذا آراء و نظرات فقهی معظم له واجد شرایط حجیت شرعیه بوده، بنابراین :
1- در کلیه مسایل و فروع فردی و شخصی (اعم از عبادات و معاملات و غیره) تقلید از فتاوای صادره از سوی رهبر معظم انقلاب صحیح و بلا اشکال است ؛ بلکه به صلاح اسلام و مسلمین و موجب کمال عزت و وحدت امت اسلامی خواهد بود .
2- در احکام فقه حکومتی و هر آنچه مربوط به ولایت امر است، بر عموم افراد واجب و لازم است که فقط از حضرت معظم له تقلید و تبعیت نمایند، زیرا اطاعت از این آراء و احکام بر همگان متعین و بر کلیه احکام دیگر رجحان بلکه تقدم و تفوّق دارد .
3- با توجه به اینکه مستفاد از ادله فقهیّه آن است که مصرف اموال و وجوه شرعیه بالخصوص سهمین شریفین از اختیارات مقام امامت (رهبری و زعامت مسلمین) است که مرجعیت در تقلید، شاخه ای از آن شجره مبارکه است که با وجود تمرکز ولایت امر و مرجعیت دینی در شخص حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله الوارف) لذا بر عموم مسلمین و مکلفین لازم است وجوهات و حقوق شرعیه خود را به محضر شریف ایشان ارسال و یا با اذن و اجازه معظم له به مصرف برسانند .
خداوند متعال سایه مبارک رهبر معظم و مرجع عالیقدر را تا ظهور حضرت بقیة الله (عج) مستدام داشته و به همه ما توفیق کامل و پیروزی بر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی عطا فرماید .
الاحقر سید علی شفیعی – اهواز
بتاریخ 12/9/73
آیت الله حاج شیخ میرزا علی قزلجه ای از مدرسین حوزه علمیه تبریز
بسمه تعالی
حضرت آیت الله العظمی آقای خامنه ای (دام ظله) مقام علم و فقاهت آن بزرگوار خیلی بالاتر از آن است که به تأیید مثل بنده احتیاج باشد و معذالک تقلید نمودن به ایشان صلاح اسلام و مسلمین است .
الاحقر علی الهی فر مشهور به علی قزلجه ای
در 26 ج 2 سنه 1415
تایپ توسط (پایگاه صالحات) آقایان خادمی، نعمتی، سرکانی، عباس.
منبع : کتاب مرجعیت از دیدگاه فقها و بزرگان
منبع : سایت صالحات
نظرات شما (0)  
نوشته شده توسط عاشق در شنبه بیست و هفتم آذر 1389 ساعت 14:32.مقام معظم رهبر در کلام بزرگان - لينک ثابت
زمانی كه عصبانیت رهبر را دیدم!
خاطراتی از دکتر کامران باقری لنکرانی در موردمقام عظمای ولایت
***
نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی نخبگان كشور بود و سید فرزانه‌ی ما ساعت‌هایی را به بازدید از این دستاوردها اختصاص داده بود. در غرفه‌ی سازمان انرژی اتمی گزارش تولید رادیوایزوتوپ‌های تشخیصی و رادیوداروها را عرض می‌كردم. گفتم: چند ماه پیش كه تحریم‌ها جدی شد، فروش این مواد به ما را ممنوع كردند. در آن موقع برخی كشورها پیشنهاد فروش با قیمیت حدود پنج‌برابر را به ما دادند. خدای متعال كمك كرد و با قیمتی ارزان توانستیم از دیگر منابع، نیاز فوری خود را تأمین كنیم. آن كشورها دنبال این بودند كه مسیرهای فرعی تأمین را بر ما ببندند. دو ماه بعد كه فهمیدند ما خودمان می‌توانیم این مواد را تولید كنیم، همان كشورها پیشنهادهای زیر قیمت را آوردند تا بلكه انگیزه‌ی ما را در تولید این مواد از بین ببرند و كاری كنند كه تولید این مواد دیگر برای ما صرفه‌ی اقتصادی نداشته باشد.
رهبر انقلاب فرمود: «ما هیچ وقت از تحریم‌ها ضرر نكرده‌ایم. اگر این خوراك آماده را از ما بگیرند، آن وقت ذهن ما به جوشش درمی‌آید و كارهای بزرگ به ثمر می‌رسد.»
***
دانش و پژوهش، كلید پیشرفت
در بازدید از پژوهشگاه رویان، ایشان همچون یك محقق باتجربه، از زیر و بم كارها و از روند پروژوه‌ها می‌پرسیدند. بعضی از محققان را به نام می‌شناختند: «آقای ...! آن طرحی كه سه سال پیش می‌گفتید، الان در چه مرحله‌ای است؟» «آقای ...! مشكل شما برای تولید آن مولكول حل شد؟»
شرمنده می‌شدیم كه ایشان با این ‌همه مسئولیت سنگین كه بر عهده دارد و این همه مسائل خرد و كلان كه دنبال می‌كند، جور ما و امثال ما را حتی در پیگیری امور اجرایی تحقیقات و ایجاد انگیزه در بین محققان متحمل می‌شود تا فرصت‌ها نگذرند.
ایشان در جمع‌بندی این بازدید چندساعته فرمودند: «كشور ما بدون حركت در جاده‌ی گسترش دانش و گسترش پژوهش، امكان ندارد بتواند به نقطه‌ی مطلوب خودش دست پیدا كند. مخصوص كشور ما هم نیست. كلید، دانش و پژوهش است.» همچنین هشدار دادند كه: «اصرارم بر این است كه هر وقت ما برای پیشرفت علم كار می‌كنیم، این را فراموش نكنیم كه علم و دین توأمانند.»
***
ناگهان گریستم
در دانشگاه شیراز كه به تعبیر ایشان «دارالعلمی است در داراالعلم»، وقتی سخن حمایت از نخبگان به میان آمد، فرمودند: «حمایت از نخبگان را نباید در بند دیوان‌سالاری اداری گرفتار كرد.» ایشان هم‌زمان بر ضرورت استحكام و قوام اقدامات تأكید كردند و این‌كه سرعت، در همه‌ی كارها چیز مطلوبی نیست.
جوان نخبه‌ای كه اختراعی درخور توجه داشت، در حضور ایشان از عدم رسیدگی‌ها و فقدان حمایت‌ها گلایه می‌كرد. او به وجد آمده بود و ناخودآگاه می‌گریست. بعداً گفت: از این‌كه می‌بینم شخص اول مملكت بی‌تكلف ایستاده و حرف‌هایم را می‌شنود، دست مهربانی بر دوشم می‌كشد، اشك‌هایم را پاك می‌كند و شخصاً پیگیر امور می‌شود، ناخودآگاه به گریه آمده‌ام.
***
زمانی كه عصبانیت رهبر را دیدم!
تنها زمانی كه عصبانیت رهبر انقلاب را دیدم، وقتی بود كه برای شركت در مراسم افطار اساتید از پشت حسینیه می‌آمدیم. در طول مسیر، دو نفر از مسئولان هر كدام گلایه‌ای از دیگری را گفتند. ایشان برآشفت و فرمود: «شما كه برای كار خودتان مسئولیت نگرفته‌اید. باید همت‌تان رفع مشكل كشور و خدمت به مردم باشد. این دعواها را دور بریزید. به جای آن بروید كار كنید. مبنای كارتان هم قانون باشد، نه سلایق شخصی خودتان.»
اهل سالوس هم گاهی نزد ایشان می‌آمدند، اما ایشان بافراست می‌دید و راه را روشن می‌كرد. فردی آمده بود تا با حضورش در این افطاری، خود را تطهیر كند. خود را به صندلی ایشان پای سفره افطار چسبانده بود. آقا پرسید: «آقای فلانی، جریان چیست؟» آقای فلانی! دست‌پاچه شد و با لكنت و در عین حال اصرار، انكار می‌كرد جریانی را كه آقا حتی به آن اشاره هم نكرده بود!
***
گفتمان‌سازی ایشان به نظرم بی‌نظیر است. در دانشگاه سمنان از تحول و الزامات آن سخن گفتند؛ موضوعی كه بعدها نماد سیاسیون بین‌المللی گردید. دهه‌ی چهارم انقلاب را دهه‌ی پیشرفت و عدالت خواندند؛ عنوانی كه هنوز سال‌ها باید بكوشیم تا تبیین و تحلیلش كنیم. پانزده‌ سال پیش جنبش نرم‌افزاری را به ما معرفی كردند؛ موضوعی كه اكنون گفت‌وگوی رایج محافل علمی كشور ماست. خوب كه نگاه می‌كنیم، ارتقای مدار حركت انقلاب در این دو دهه، همیشه مرهون گفتمان‌سازی ایشان بوده است.
***
ای كاش...
دوست پزشكی دارم كه استادی با شهرت جهانی در رشته‌ی تخصصی خود است. به من می‌گفت: «من یك آرزو دارم و آن دیدار چهره به چهره با ایشان است. نگاه نورانی‌ ایشان حتی از پشت صفحه‌ی تلویزیون مرا عاشق خود كرده است.» او هنوز هم با ایمیل پیگیر وعده‌ی دیدار است و من باید دنبال كنم!
در اندونزی، یك دانشجوی رشته‌ی پزشكی دانشگاه جاكارتا می‌گفت: «شما قدر این سید را نمی‌دانید. مثل ماهی در آب هستید. نمی‌فهمید چه نعمتی دارید.» راست می‌گفت.
در هامبورگ استاد دانشگاهی در حاشیه‌ی نشستی علمی به من گفت: «گمان نكنید ایران را كار و تدبیر شماها حفظ كرده است؛ وجود این مرد را كه سكاندار كشتی انقلاب شماست و هوشمندانه این كشتی را در اقیانوس‌های پرتلاطم هدایت می‌كند، دست كم نگیرید!»
در آكرا، پایتخت غنا، عالمی دینی می‌گفت: «اگر ما مثل این مرد را داشتیم، كارهایی می‌كردیم كارستان!»
نظرات شما (0)  
نوشته شده توسط عاشق در سه شنبه شانزدهم شهریور 1389 ساعت 19:16.خاطرات - لينک ثابت
آيت الله عظمي خامنه اي در نگاه علما و بزرگان
امام خميني دانلود کليپ صوتي مستقيم يا غير مستقيم (حجم 226 کيلوبايت)
 آيت الله بهجت دانلود کليپ تصويري مستقيم يا غيرمستقيم (حجم 3,4 مگابايت)
آيت الله سيستاني دانلود کليپ تصويري مستقيم يا غيرمستقيم (حجم  919 کيلوبايت)
 آيت الله تبريزي و وحيد خراساني دانلود کليپ تصويري مستقيم يا غيرمستقيم (حجم 2،7 مگابايت)
علامه حسن زاده آملي دانلود کليپ صوتي مستقيم يا غيرمستقيم (2،2 مگابايت)
 آيت الله خزعلي دانلود کليپ تصويري (9.2 مگا بايت)
حجه الاسلام فاطمي نيا دانلود کليپ صوتي مستقيم يا غير مستقيم (678 کيلوبايت)
شهيد برونسي دانلود کليپ صوتي مستقيم يا غير مستقيم(1،3 مگابايت)
شهيد ماموستا شيخ الاسلام دانلود کليپ تصويري مستقيم (حجم 771 کيلوبايت)
آيت الله فاکر  دانلود کليپ تصويري مستقيم يا غيرمستقيم (حجم 1،07 مگابايت)
حجه الاسلام دارستاني دانلود کليپ نصويري (2.22 مگابايت)
شايستگي رهبر فرزانه انقلاب براي رهبري در كلام فقها و بزرگان
آيت الله بهاءالديني (قدس سره):
بعد از امام خميني قدس سره اگر بشود به كسي اعتماد كرد به اين سيد است.
حضرت آيت الله خامنه اي ذخيره الهي مي باشد. مخالفت با ولايت فقيه كار ساده اي نيست، هنگامي كه ميرزاي شيرازي بزرگ مبارزه با دولت انگليس را آغاز كرد يك روحاني با او مخالفت نمود، ميرزا او را نفرين كرد و نفرين، باعث محروميت او از سلك روحانيت گرديده و پسرش جوانمرگ شد. (1)
آيت الله فاضل لنكراني (قدس سره):
تصريح امام عظيم الشأن (رحمة الله) در موارد متعدده به صلاحيت و شايستگي رهبري حضرت آيت الله خامنه اي، دليل عمده بر مقام اجتهاد معظم له مي باشد. (۲)
آيت الله علي مشكيني (قدس سره):
بر همه مسلمين جهان واجب موكد شرعي و عقلي است كه حضرت مستطاب آيت الله خامنه اي را به فقاهت و ولايت امر مسلمين بشناسند كه واجد مقام فقاهت، اجتهاد و حائز ساير شرايط ولايت است. (۳)
آيت الله العظمي اراكي (قدس سره):
ملت ايران قدر اين نعمت الهي را مي دانند و اكنون از وارث امام خميني قدس سره تبعيت مي كنند. انتصاب شايسته حضرتعالي به مقام رهبري، مايه دلگرمي است. (۴)
آيت الله العظمي بهجت (قدس سره):
خواب ديدم در مجلسي حضرت امام زمان (عج) با علماء برجسته حضور داشتند كه شما (رهبر انقلاب) وارد شديد، حضرت برخاستند و شما را به كنار خود دعوت كرده، شما نشستيد. (۵)
حجة الاسلام سيد حسن نصرالله:
ولايت فقيه از عقيده ديني ما است و در قانون اساسي لبنان بي احترامي به موضوع ولايت فقيه توهين به اعتقادات ماست و اين را اجازه نخواهيم داد. (۶)
آيت الله حسين نوري همداني:
مقام معظم رهبري داراي مديريت، شجاعت و بصيرت به اوضاع جهان و مسلمانان را دارند. (۷)
آيت الله محمدتقي مصباح:
من درباره وي‍‍ژگي هايي كه خداوند متعال به ايشان عطاء فرموده نمي توانم صحبت كنم، ولي در چند جمله كوتاه فقاهت توأم با تقوي، تيزهوشي با سعه صدر، مديريت توأم با تعبد، احتياط توأم با شجاعت و شهامت، روح عبادت، اخلاق و اعتماد به نفس توأم با توسل به حضرت ولي عصر (عج) در ايشان جمع شده است. (۸)
آيت الله سيد عباس خاتم يزدي (عضوشوراي استفتائات امام خميني و آيت الله العظمي اراكي):
 نايب بزرگ حضرت امام حجت (عج) و زعيم و علامه مجاهد فقه آيت الله العظمي خامنه اي داراي ابعاد فكري هستند. (۹)
آيت الله هادي روحاني:
مرجع بايد كسي باشد كه به مكان و زمان مسلط باشد و ما كسي را غير از حضرت آيت الله خامنه اي كه "جامع" است به اين "جامعيت" نمي يابيم . (۱۰)
آيت الله موسوي همداني:
خصائص، امتيازات و مرجحاتي در وجود آن شخصيت بزرگ، متبلور است. (۱۱)
آيت الله ابوالفضل خوانساري:
نظريه اينجانب اين بوده كه خضرت آيت الله خامنه اي رساله بنويسند. اگر مصلحت بدانند هفته اي سه روزي به قم مشرف شده و براي طلاب درس را شروع بفرمايند و زمام حوزه علميه را در دست گيرند. (۱۲)
آيت الله مهدوي كني:
تعيين آيت الله خامنه اي الهامي بود از الهامات الهي و رحمتي بود از طرف خداوند كه ايشان مجتهدي عادل و از ياران صديق امام خميني است (۱۳)
يادگار امام خميني مرحوم آقاي سيد احمد خميني قدس سره:
- اطاعت از خامنه اي، اطاعت از امام است.
- هركس بگويد كه اطاعت از امام غير از اطاعت از حضرت آيت الله خامنه اي است، در خط آمريكاست.
- امروز هم ما رهبرداريم. ولايت فرقي نمي كند امام عليه السلام يا رسول صلي الله عليه و آله ولايت امروز درست مثل زمان امام خميني است.ببينيم رهبري چه مي گويد.
- ما سرباز تحت امر رهبر معظم انقلاب هستيم و بر ما واجب است كه از فرمانده خود اطاعت كنيم. (۱۴)
فرمايشات امام خميني قدس سره در موارد متعدد:
- اينجانب از سالها قبل از انقلاب با جنابعالي ارتباط نزديك داشته ام و بحمدالله همان ارتباط تا كنون باقي است. جنابعالي را يكي از بازوهاي تواناي جمهوري اسلامي مي دانم و شما را چون برادري كه آشناي به مسائل فقهي و متعهد به آن هستيد و از مباني فقهي مربوط به ولايت مطلقه فقيه جدا جانب داري مي كنيد، مي دانم و در بين دوستان و متعهدان به اسلام و مباني اسلامي از جمله افراد نادري هستيد كه چون خورشيد روشني مي دهيد. (۱۵)
- اينان به كسي سوء قصد كردند كه آواي دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمين جهان طنين انداز است.
- خداوند متعال بر ما منت نهاد كه افكار عمومي را براي انتخاب رئيس جمهوري متعهد، مبارز در خط مستقيم اسلام و عالم به دين و سياست هدايت فرمود.
- من به شما خامنه اي عزيز تبريك مي گويم كه در جبهه هاي نبرد با لباس سربازي و در پشت جبهه ها با لباس روحاني به ملت مظلوم خدمت نموده از خداوند سلامتي شما را براي ادامه خدمت به اسلام و مسلمين خواستارم.
- شما سربازي فداكار در جبهه جنگ، معلمي در محراب، خطيبي توانا در جمعه و جماعات و راهنمايي دلسوز در صحنه انقلاب هستيد.
- من آقاي خامنه اي را بزرگش كردم. (۱۶)
- اينجانب با اطلاع از مقام و مرتبت متفكر و دانشمند محترم جناب آقاي سيد علي خامنه اي (أيده الله تعالي) رأي ملت را تنفيذ نمودم. (۱۷)
- شما از سلاله رسول اكرم صلي الله عليه و آله و خاندان حسين ابن علي عليه السلام هستيد و جرمي جز خدمت به اسلام و كشور اسلامي نداريد. (۱۸)
پي نوشت ها:
۱- آيت بصيرت، ص 131
۲- مرجعيت، سازمان تبليغات اسلامي.
۳- همان.
۴- جرعه نوش كوثر، مؤسسه قدر و ولايت، ص 275.
۵- نشريه ماه تمام، پناهيان.
۶- كيهان، ش 19390، 30/3/1388.
۷- پرتوي از خورشيد، شيرازي، علي، ص 33.
۸- كيهان، ش 19390، 30/3/1388
۹ - مرجعيت، ص 18.
۱۰- همان، ص 29
۱۱ - همان، ص 19.
۱۲- همان، ص 58.
۱۳ - جرعه نوش كوثر، قدر ولايت، ص 277.
۱۴ - ديدگاه ها، معاونت پژوهشي مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني، صص 52 و 62، چاپ نشر سوره چاپ اول.
۱۵- صحيفه نور، جلد 20، صص 14، 173، 179.
۱۶ - صحيفه نور، ج 51، ص 139.
۱۷- حكم تنفيذ رياست جمهوري 17 مهر 1360.
۱۸- همان
برگرفته از كتاب اهميت ، جايگاه و مفهوم ولايت فقيه/علي رفيعي
 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
محتوای بیشتر در این بخش: « بخش سوم بخش پنجم »

پیام هفته

حاکمیت قانون و ضوابط
قرآن : وَلَا تَأْخُذْكُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ (سوره نور، آیه 2) ترجمه: اگر به خدا و روز بازپسين ايمان داريد در [كار] دين خدا نسبت به آنها (مجرمان) دلسوزى نكنيد. حدیث: انما هم اهل الدنیا مقبلون علیها، و مهطعون الیها و قد عرفوا العدل و راوه، و سمعوه و وعده، و علموا ان الناس عندنا فی الحق فهربوا الی الاثره فبعدا لهم و سحقا. (نهج البلاغه، نامه به سهل بن حنیف استاندار مدینه) ترجمه: آنان دنیا پرستانی هستند که به آن روی آوردند و شتابان در پی آن روانند. عدالت را شناختند و دیدند و شنیدند و به خاطر سپردند و دانستند که همه مردم نزد م...

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید