آیت الله العظمی علوی گرگانی: چیزی بالاتر از ولایت نداریم

  • شنبه, 30 آذر 1392 00:00
  • بازدید 5272 بار

اهمیت این تشکیلات به قدر اهمیت موضوع کار است که در محور ولایت و ولایت فقیه است. جیزی بالاتر از ولایت نداریم. ولایت در واقع ولایت الله است و ریشه آنبه ولایت الله برمی گردد: الله ولی الذین آمنوا. پیامبر و ائمه هم ولایت الله را دارند و پیاده می کنند. علما هم می خواهند ولایت الله را پیاده کنند. چون حضرت حق نامحدود است ولایت او هم همچنین است. اما ما در حد خودمان آن را محدود می کنیم. ولایتی که بتوانیم در زیر خیمه او باشیم و هستی و زندگی خود را تطبیق بدهیم.
لذا اگر اهمیت ولایت را می خواهید بببینید از فرمایش امام باقر معلوم می شود: ما نودی احد بشی کما نودی بالولایه.این تعارف و مبالغه نیست.هیچ کس را به قدر ولایت صدا نزدند. ندا و صدا زدن در کجاست؟ با دقت در متن روایت معلوم می شود که طبیعت بشر به طرف ولایت توجه ندارد و با صدا زدن باید او را متوجه کرد که طرف ولایت بیایید و بداند که سعادت در ولایت است. حضرت تاسف می خورد: اخذوا الناس الاربع و ترکوا الولایه. جامعه آنچه را باید بگیرد نگرفته. آن چهار تا باید با ولایت باشد. چهارتا را چسبیدند و ولایت را رها کردند. زحمتی که شما می کشید این است که چنین چیزی را که مردم ترک کرده اند در جامعه پیاده کنید.
بزرگترین مساله و مهم ترین مساله در دعوت مردم همان است که خدا به موسی گفت. گفت چرا مرا به مردم معرفی نمی کنی؟ که مرا بشناسند. عرض کرد همه اش تو را معرفی می کنم. گفت نه. معرفی من این است که به آنها بفهمانی چه خدای مهربانی دارند که من در تمام زندگی تان همه اش خواسته ام سعادت شما باشد. محبت خدا آدم را منقلب می کند. گاهی تصور که می کنم خدایا این ولایت و ائمه را چطور به ما دادی؟ اینها چه مقام بالایی داشتند خدا تنزل داد و پایین آورد. تا در بین مردم عادی بیایند. اما مال عالم ملکوت بالاهستند.
خواستم این را بگویم که کار و مسئولیت شما سنگین و مهم است. و آن فهماندن مهم است. هرچه می توانید سرمایه گذاری کنید. ولایت فقیه را جا بیندازیم. خودم را می گویم. باور کنید هنوز ما نمی دانیم ولایت فقیه چیست؟
ولایت فقیه یک مطلب بسیار بالاست. باید به گونه ای بگوییم که مصداق کلام پیامبر را نشان بدهیم که الاسلام یعلو و لا یعلی علیه. بالاترین مسائل اسلام است که بر اساس ولایت است. به دنیا بفهمانیم که در دنیا یک روزی باید ولایت اهل بیت حاکم باشد: لیظهره علی الدین کله. ما انتظار این روز را داریم. ان شاالله این استارتی را که زده شده شما ادامه بدهید و مردم را روشن کنیم.
امروز گزارش دادند به بنده از جامعه المصطفی العالمیه.گفتم اگر می خواهید بفهمید رشد ما چقدر است از دشمن بفهمید: تعرف الاشیاء باضدادها. چقدر دشمن به ما حمله می کند. وهابیت چقدر حمله می کند. چون فهمیده اند قدرت ولایت دارد همه جا را می گیرد. مغزها را می گیرد. امام باقر فرمودروزی خدا دستش را بر سر بندگان می گذارد و علم و کمالشان بالا می آید و آن روز دنبال ما می آیند.
قدر خودتان را بدانید . دنبال کار را کاملا بگیرید. ان شا الله بتوانید ولایت فقیه را که تبلورش در وجود مراجع و رهبربزرگوار است در جامعه روشن کنید. بدانید کارتان مرضی امام زمان است و ما آرزوی موفقیت شما را داریم.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

همکاری با نفوذیان خائن و اختلاس‌گران بی دین
قرآن : لِيَحْمِلُوا أَوْزارَهُمْ کامِلَةً يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ مِنْ أَوْزارِ الَّذينَ يُضِلُّونَهُمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ أَلا ساءَ ما يَزِرُونَ (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: تا روز قیامت بار گناهان خود را تمام بردارند ، و [ نیز ] بخشی از بار گناهان کسانی را که ندانسته آنان را گمراه می کنند. آگاه باشید ، چه بد باری را می کشند.حدیث: و ایما داع دعی الی ضلالة فاتبع علیه، فان علیه مثل اوزار من اتبعه، من غیر ان ینقص من اوزارهم شیئا!: (مجمع‌البیان، ج6، ص 365)ترجمه: ... و هر کس دعوت به ضلالت کند و از او پیروی کنند همانند کیفر پیروانش را خواهد داشت، بی آنکه از کیفر آنها کاسته شود.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید