چاپ کردن این صفحه

آغاز بررسی حاشیه‌نشینی در هیات اندیشه ورز اجتماعی و فرهنگی استان قم

اولین جلسه هیات اندیشه ورز اجتماعی و فرهنگی استان قم با موضوع حاشیه‌نشینی، با حضور معاونت سیاسی استانداری قم به همت مؤسسه صراط مبین در استانداری قم برگزار گردید.

ششمین جلسه از هیات اندیشه ورز اجتماعی و فرهنگی استان قم در حالی برگزار شد که پنج جلسه کذشته به موضوع طلاق اختصاص داشت که با تهیه سند راهبردی «کاهش طلاق و تحکیم  بنیان خانواده در کشور با تاکید بر استان قم» این جلسات به پایان رسید و برگزاری این جلسات با موضوع حاشیه‌نشینی از سر گرفته شد.
حاشیه‌نشینی عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که با برطرف کردن آن می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد. به‌گونه‌ای که بیش از 95 درصد جرایم اطفال زیر 18 سال متعلق به مناطق حاشیه‌نشین قم است. در این جلسه کا با حضور برخی نمایندگان نهادهای اجرایی و مراکز علمی برگزار شد، برخی آمارهای ارائه شده توسط دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. از نکات قابل توجه این جلسه آن است آمار دقیقی راجع به حاشیه‌نشینی در کشور وجود ندارد و به‌نظر می‌رسد اولین اقدام در زمینه حاشیه‌نشینی تلاش برای حفظ وضع موجود و جلوگیری از افزایش و گسترش این پدیده می‌باشد. برای توانمندسازی مناطق حاشیه‌ای قم اقداماتی انجام شده است که علی‌رغم این تلاش‌ها آسیب‌ها پابرجاست..
همچنین در این جلسه جناب آقای هاشمی، معاون محترم سیاسی استانداری قم به وجوب همکاری تمامی نهادها در بحث حل مسئله حاشیه‌نشینی در این جلسات تأکید کرد.

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

موارد مرتبط

نگارخانه