دور جدید جلسات هیئت اندیشه‌ورز استان قم با بررسی مفاسد اخلاقی آغاز شد.

  • سه شنبه, 20 آذر 1397 07:40
  • بازدید 3326 بار

اولین جلسه از دور جدید جلسات هیأت اندیشه‌ورز فرهنگی و اجتماعی استان قم با موضوع «مفاسد اخلاقی» در سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و به همت مؤسسه مطالعاتی صراط مبین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه جناب آقای دکتر دشتی به‌عنوان مدیر جلسه به تبیین مفاسد اخلاقی و بررسی علل، عوامل و دلایل بروز مفاسد اخلاقی در جامعه پرداخت. در ادامه اساتید و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان به تبیین موضوع و ارائه چارچوب نظری این موضوع پرداختند. اعضای این جلسه با درک حساسیت ویژه‌ شهر مقدس قم در حوزه مفاسد اخلاقی در کشور، به‌دلیل وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، به بررسی دقیق موضوع پرداختند.

در خلال این جلسه برخی از موضوعات از جمله مفهوم‌شناسی مفاسد اخلاقی، ارتباط بین مؤلفه امنیت، ارتباط میان مواد مخدر و مفاسد اخلاقی، تعریف نظری، حقوقی و قضائی مسئله، استخراج مصادیق مفاسد اخلاقی از قانون مجازات اسلامی و دسته‌بندی عوامل ریشه‌ای و عوامل بازدارنده مطرح گردید.

در این جلسه نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی همچون اداره اطلاعات، اداره کل زندان‌ها، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی، اداره دادگستری،‌ستاد امر به معروف و نهی از منکر،‌ حوزه علمیه، ‌سازمان فرهنگی هنری شهرداری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، انجمن جامعه‌شناسی، صداوسیما، سپاه و دفتر امور جتماعی استانداری قم برگزار گردید.

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نگارخانه

View the embedded image gallery online at:
https://www.smhi.ir/index.php/news/item/5139-11#sigProIdb3983509ac

نظر دادن

پیام هفته

همکاری با نفوذیان خائن و اختلاس‌گران بی دین
قرآن : لِيَحْمِلُوا أَوْزارَهُمْ کامِلَةً يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ مِنْ أَوْزارِ الَّذينَ يُضِلُّونَهُمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ أَلا ساءَ ما يَزِرُونَ (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: تا روز قیامت بار گناهان خود را تمام بردارند ، و [ نیز ] بخشی از بار گناهان کسانی را که ندانسته آنان را گمراه می کنند. آگاه باشید ، چه بد باری را می کشند.حدیث: و ایما داع دعی الی ضلالة فاتبع علیه، فان علیه مثل اوزار من اتبعه، من غیر ان ینقص من اوزارهم شیئا!: (مجمع‌البیان، ج6، ص 365)ترجمه: ... و هر کس دعوت به ضلالت کند و از او پیروی کنند همانند کیفر پیروانش را خواهد داشت، بی آنکه از کیفر آنها کاسته شود.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید