آخرین جلسه هیئت اندیشه‌ورز فرهنگی و اجتماعی استان قم در سال 97 برگزار شد

  • دوشنبه, 29 بهمن 1397 02:51
  • بازدید 3401 بار

این جلسه که شب گذشته در مرکز صداوسیمای استان قم به همت مؤسسه صراط مبین برگزار شد، با ارائه راهکارهای کاهش مفاسد اخلاقی به بررسی این موضوع پایان داد. هیئت اندیشه‌ورز فرهنگی و اجتماعی استان قم در سال 98 با بررسی موضوعات دیگر ادامه خواهد یافت.

در ابتدای این جلسه مدیر موسسه صراط مبین اظهار داشت: طی جلسات مختلف هیئت اندیشه ورز، پژوهشگران دلسوز این موسسه توانستند به دو سند راهبردی مهم در خصوص کاهش طلاق و حاشیه‌نشینی در استان قم دست پیدا کنند.
دکتر دشتی در پانزدهمین جلسه هیئت اندیشه ورز فرهنگی و اجتماعی استان که در سالن جلسات صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اهداف این هیئت عنوان کرد: مشورت و همفکری، خلاقیت، حل مسئله، بارش فکری و رسیدن به میانبر اهداف این جلسه است.
وی افزود: از اردیبهشت ماه تاکنون پانزده جلسه هیئت اندیشه‌ورز برگزار شده است که سه مسئله مهم طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی در این جلسات در کنار کمیته های تخصصی و پژوهش‌های کتابخانه‌ای و فراتحلیلی بررسی شد، که محصول آن سند راهبردی کاهش طلاق و افزایش تحکیم خانواده با تاکید بر استان قم است.
مدیر هیئت اندیشه‌ورز فرهنگی و اجتماعی استان قم ادامه داد: سند کاهش آسیب های حاشیه نشینی هم طی این جلسات به استانداری ارائه شد و اکنون در حال بررسی برای ارائه سند راهبردی یا طرح اجرایی برای کاهش مفاسد اخلاقی هستیم.
دکتر دشتی افزود: آگاهی بخشی، مهارت بخشی، تربیت، کنترل، تخلیه، کانالیزه کردن انرژی جوانان، کمک به ازدواج، دسترسی جنسی جوانان، ارتقا نظارت ها، تامین و حمایت از آسیب پذیرها و آسیب دیدگان از راهکارهای کاهش مسائل مفاسد اخلاقی است.
موسسه صراط مبین یکی از موسسات پژوهشی موثر در کشور است که توانسته راهبردها و راهکارهای موثری در خصوص مسائل مهم کشور به دست آورد و به دور از هر گونه کلی گویی به نتایج کاربردی موثری دست یابد.
در این جلسه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، قائم مقام صدا و سیما، اساتید دانشگاه، مدیر اندیشکده حوزه، معاون اداره کل پزشکی قانونی، مدیرکل امور بانوان استانداری قم، مدیر کل بهزیستی استان و کارشناسان مؤسسه صراط مبین حضور داشتند و راهکارهای خود را برای حل مسئله مفاسد اخلاقی بیان کردند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه

View the embedded image gallery online at:
https://www.smhi.ir/index.php/news/item/5175-11#sigProId86ce165754

1 نظر

  • پیوند نظر بهنام ولی وند شنبه, 11 اسفند 1397 11:00 ارسال شده توسط بهنام ولی وند

    تا گوساله گاو شود . دل صاحبش آب شود

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید