کتاب «نظام حقوق بشر اسلامی» اثر استاد ارسطا کتاب برگزیده سال حقوق بشر اسلامی انتخاب شد.

  • چهارشنبه, 16 مرداد 1398 07:11
  • بازدید 2872 بار

کتاب «نظام حقوق بشر اسلامی» اثر حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد ارسطا، از محصولات مرکز پژوهشی مبنا، به عنوان کتاب برگزیده سال ستاد حقوق بشر اسلامی قوه قضائیه انتخاب شد.

همایش بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور مقامات عالی رتبه نظام ازجمله رئیس قوه قضائیه و وزیر امور خارجه برگزار شد. به گزارش صراط مبین، در این همایش از شخصیت‌های علمی و اجرایی فعال و نمونه در حوزه حقوق بشر اسلامی  تقدیر شد و بر اساس رأی هیئت داوران در سومین جشنواره کتب و پایان نامه‌های حقوق بشر، کتاب «نظام حقوق بشر اسلامی» کتاب سال انتخاب و از نویسنده آن، دکتر محمدجواد ارسطا قدردانی شد.
در دیباچه این اثر ارزشمند آمده است: «کتابی که پیش رو دارید، گامی متواضعانه است که در راستای فراهم ساختن این زمینه علمی برداشته شده است . در این کتاب که حاصل تدریس مبانی فقهی اعلامیه اسلامی حقوق بشر برای گروهی از طلاب و دانشجویان می‌باشد نگارنده کوشیده است هریک از مواد این اعلامیه را بر اساس موازین فقهی مذهب شیعه مورد بررسی قرار دهد. شیوه طرح مباحث ، همان شیوه استدلالی و اجتهادی است و سعی شده از تفصیل ملال آور و ایجاز خلل آور پرهیز گردد.»

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه

View the embedded image gallery online at:
https://www.smhi.ir/index.php/news/item/5230-11#sigProId1029ab45e7

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید