حجت‌الاسلام دکتر مریجی از مرکز پژوهشی مبنا دیدار کرد

  • یکشنبه, 12 مرداد 1399 08:30
  • بازدید 1175 بار

رئیس دانشگاه باقرالعلوم قم، حجت الاسلام دکتر مریجی با حضور در مرکز پژوهشی مبنا، با فعالیت‌ها و محصولات پژوهشی این مرکز آشنا شد.

در این دیدار که با حضور دکتر محمدتقی دشتی، رئیس مرکز و معاونان و مسئولان گروه‌های پژوهشی برگزار شد، پژوهش‌های مرکز مبنا تشریح و زمینه‌های همکاری دوسویه بررسی شد.
دکتر محمدتقی دشتی با بیان اینکه «مسئله‌محوری» دال مرکزی همه پژوهش‌های این مرکز است، قطع ارتباط نهاد علم با نهاد اجرا را از مشکلات اساسی پژوهشی و اجرایی عنوان کرد که مرکز مبنا می‌کوشد این خلأ را پر کند. وی با نام‌بردن و توضیح مختصر محصولات مرکز مبنا، خواستار همکاری‌های علمی و پژوهشی میان دانشگاه باقرالعلوم و مرکز پژوهشی مبنا شد.
دکتر مریجی در این دیدار با قدرانی از محصولات پژوهشی مرکز مبنا، جای خالی برخی پژوهش‌های این مرکز را در فضای علمی و حوزوی پررنگ دانست و افزود موضوعات کارشده در این مرکز از دغدغه‌های بلندمدتی است که امیدواریم با همت مضاعف پژوهشگران این مرکز و هم‌افزایی با نهادهای دیگر به ثمر نشیند.
ایشان زمینه‌های همکاری میان دانشگاه باقرالعلوم و مرکز پژوهشی مبنا را بررسی کرد و به مواردی ازجمله حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با موضوعات مرکز، برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی برای پژوهشگران مبنا، استفاده از ظرفیت پژوهشگران و استادان مرکز مبنا برای تدریس و برگزاری نشست‌های علمی،‌ همکاری در سامانه ایده‌پردازی و جمع‌آوری نظرات نخبگی، شرکت در مصاحبه‌های تخصصی و جلسات بارش فکری را از زمینه‌های همکاری دوسویه برشمرد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه

View the embedded image gallery online at:
https://www.smhi.ir/index.php/news/item/5413-1#sigProId420a8ec2ea

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید