عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از مرکز پژوهشی مبنا دیدار کرد

  • جمعه, 31 مرداد 1399 15:06
  • بازدید 1471 بار

حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس پژوهشگاه علوم وحياني معارج  به همراه حجت‌الاسلام دکتر هاشمیان مدیر گروه سیاست‌گذاری فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم در بازدید از مرکز پژوهشی مبنا با فعالیت‌های پژوهشی این مرکز آشنا شدند.

در ابتدای این دیدار دکتر محمدتقی دشتی، رئیس مرکز پژوهشی مبنا، ضمن خیرمقدم و اظهار خرسندی از دیدار عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از مرکز پژوهشی مبنا، ارتباط و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی معتبر کشور را از اهداف این مرکز نامید و اظهار امیدواری کرد که بتوان با هم‌افزایی مراکز علمی، راه برای پژوهش‌های کاربردی در کشور هموار شود.
ایشان بابیان اینکه «مسئله محوری» دال مرکزی همه پژوهش‌های این مرکز است، قطع ارتباط نهاد علم با نهاد اجرا را از مشکلات اساسی پژوهشی و اجرایی عنوان کرد که مرکز مبنا می‌کوشد این خلأ را پر کند. همچنین داشتن رویکرد راهبردی را بارزترین ویژگی پژوهش‌های مرکز مبنا عنوان کرد و خاطرنشان ساخت که این روش تلاش دارد آن قطع ارتباط نهاد علم با اجرا را متصل نماید و سبب تقویت کارآمدی نظام اسلامی در عرصه فرهنگی دینی شود. در ادامه این دیدار که پژوهشگران و اساتید حضور داشتند حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد ارسطا نیز در خصوص پروژه‌های تحت نظر ایشان به بیان ارائه و معرفی و اهمیت آن‌ها از جهت کاربردی بودن برای حوزه‌های علمیه، طلاب و نهادهای فرهنگی دینی نظام پرداختند. ایشان در این زمینه تأکید داشتند که توجه، تدبر و تعمق در آیات قرآن و احادیث اهل‌بیت (س) از روش‌های مدنظر در پروژ‌ه‌های مرتبط با فقه و حقوق عمومی و تفسیر آیات قرآن که مرتبط با پژوهش‌ها این مرکز هستند در سرلوحه کار است.
در این دیدار حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا ضمن خوشحالی و قدرانی از محصولات پژوهشی مرکز مبنا، پژوهش‌های این مرکز را در فضای علمی و حوزوی اثربخش و تخصصی ارزیابی نمود و افزود موضوعات کارشده در این مرکز از مسائلی است که امیدواریم باهمت مضاعف پژوهشگران این مرکز و هم‌افزایی با نهادهای دیگر به ثمر نشیند.
رئیس پژوهشگاه علوم وحياني معارج در این دیدار با تقدیر از شخصیت حجت‌الاسلام ارسطا و تحسین مدیریت و مرکز مبنا در خصوص استفاده از ظرفیت ایشان و سایر اساتید برجسته، ابراز امیدواری کرد که از وجود این ظرفیت‌های علمی بهره کافی در پروژه‌های پژوهشی برده شود.ایشان همچنین عملکرد تخصصی در موضوعات فرهنگ دینی را مهم ارزیابی کرده و بیان داشتند که امروزه نقش پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی در حوزه تخصص گرایی و تخصصی عمل‌کردن به‌علت نگاه ذره‌بینی به مسائل نسبت به پژوهشگاه‌ها بهتر است و عملکرد آن‌ها بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد لذا لازم است در این مسیر، سیاست‌گذاری‌ها طوری باشد که از تمام مبانی دینی و ظرفیت‌های نخبگی استفاده بهتر شود. ایشان در پایان پیشنهاد کردند که مرکز پژوهشی مبنا و موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین در دهه دوم فعالیت خود از ظرفیت خود و اساتید همکار در خصوص تفسیرهای تخصصی و موضوعی قرآن گام بردارد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه

View the embedded image gallery online at:
https://www.smhi.ir/index.php/news/item/5428-1#sigProIdf2d552cd27

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید