رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌های استان قم از مرکز پژوهشی مبنا دیدار کردند.

  • یکشنبه, 06 مهر 1399 04:13
  • بازدید 1617 بار

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر پوررضا رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌های استان قم به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر نوروزی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم از مرکز پژوهشی مبنا دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر محمدتقی دشتی، رئیس مرکز پژوهشی مبنا، ضمن خیرمقدم و اظهار خرسندی از دیدار ایشان از مرکز پژوهشی، ارتباط و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی معتبر کشور را از اهداف این مرکز نامید و اظهار امیدواری کرد که بتوان با هم‌افزایی مراکز علمی، راه برای پژوهش‌های کاربردی در کشور هموار شود.
ایشان بابیان اینکه «مسئله محوری» دال مرکزی همه پژوهش‌های این مرکز است، قطع ارتباط نهاد علم با نهاد اجرا را از مشکلات اساسی پژوهشی و اجرایی عنوان کرد که مرکز مبنا می‌کوشد این خلأ را پر کند. همچنین داشتن رویکرد راهبردی را بارزترین ویژگی پژوهش‌های مرکز مبنا عنوان کرد و خاطرنشان ساخت که این روش تلاش دارد آن قطع ارتباط نهاد علم با اجرا را متصل نماید و سبب تقویت کارآمدی نظام اسلامی در عرصه فرهنگی دینی شود. وی همچنین تعامل با حوزه علمیه و نخبگان دینی را مسئله‌ای راهبردی عنوان کرده و بیان کردند مرکز مبنا تلاش دارد تا به کمک روحانیون و نخبگان حوزوی جهت حل مسائل فرهنگی- دینی گام‌های اساسی بردارد.
در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام پوررضا ضمن تقدیر و تلاش علمی پژوهشگران این مجموعه در راستای اعتلای نظام اسلامی، اظهار داشت: برآنیم تا به‌منظور گسترش و تقویت همکاری‌ها ضمن بازدید از پژوهشگاه‌های موفق کشور آشنایی کاملی نسبت به فعالیت‌ و نوع رویکرد پژوهشگران مجموعه‌های دانشی کشور داشته تا از ظرفیت ایشان بهره‌مند گردیم.
وی در ادامه با تأکید بر این‌که کشور نیازمند تقویت مراکزی برای پیگیری مباحث علمی و محتوایی بایسته‌های اجرایی است، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که مسائل و موضوعات فرهنگی کشور را به مسئله نمایندگان ولی‌فقیه تبدیل نموده تا ایشان را برای فعال‌سازی ظرفیت‌های بومی ترغیب نماییم.
وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن ارائه پیشنهادی برای پیشگیری از فرار دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه متولیان عرصه فرهنگ از بازخواست و مطالبه گری، خاطرنشان کرد: هر دستگاهی ناظر به امکانات، ظرفیت‌ها و وظایفی که دارد، باید مسئول پیگیری و عملیاتی سازی از کلان پروژه فرهنگی باشد؛ تمام دستگاه‌ها با ارائه گزارش‌های واقعی و مستمر، باید پاسخگوی وظایفی که به ایشان واگذارشده، باشند.
در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام نوروزی مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه قم ضمن تقدیر از پژوهش‌های تحسین‌برانگیز این موسسه با بیان این‌که برخی از پژوهش‌ها به دنبال گفتمان سازی در فضای عمومی جامعه و برخی نیز معطوف به فضای اجرایی کشور است، خاطرنشان کرد: بررسی چرایی عدم موفقیت ورود کار علمی به عرصه اجرا و نیز موانع و چالش‌های پیش روی این موضوع از موضوعات مهمی است که نیاز است تا موردتوجه نهادهای پژوهشی همچون موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین قرار گیرد.
در این نشست پژوهشگران مرکز پژوهشی مبنا ضمن ارائه گزارشی از پروژه‌های مرکز پژوهشی، توضیحاتی را در رابطه با فرایندها، راهبردها و اهداف پژوهش‌های این مجموعه ارائه دادند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه

View the embedded image gallery online at:
https://www.smhi.ir/index.php/news/item/5448-1#sigProId68d69a0ee4

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید