رهبر شیعیان اندونزی به لقاءالله پیوست

  • سه شنبه, 28 بهمن 1399 00:24
  • بازدید 1256 بار

 مرکز پژوهشی مبنا درگذشت پروفسور دکتر جلال‌الدین رحمت، مؤسس سازمان اهل‌بیت اندونزی و دلباخته امامین انقلاب را محضر شیعیان جهان اسلام تسلیت عرض می‌نماید.

شخصیت بی‌بدیلی که تشرف میلیون‌ها نفر از مردم اندونزیایی پس از انقلاب اسلامی به مکتب تشیع، مرهون زحمات مستمر و خالصانه ایشان بوده است. لذا شایسته است با عنایت به چند نکته، برخی از ابعاد شخصیت این مرد الهی را بیان نمود.
1.مرحوم دکتر جلال، در زمان اقامت جهت تحصیل در خارج از کشور، به‌واسطه مطالعه و تفحص، مسیر اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و مکتب امام (ره) را انتخاب نموده و خود بارها می‌گفت در کنار مطالعه کتب دانشمندان شیعه، شیفته امام خمینی (ره) شدم؛ لذا این مسیر را انتخاب کردم.
2.نباید فراموش کرد که قبل از انقلاب، در کشور اندونزی به تعداد انگشت‌شماری، شیعه اثناعشری وجود داشت ولیکن امروزه به دلیل تلاش‌های مخلصانه این مرد الهی، میلیون‌ها فرد مفتخر به پیروی از مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌باشند.
3.نکته حائز اهمیت بعدی ارادت قابل‌تحسین، خاص و ویژه ایشان نسبت به امام (ره) و مقام معظم رهبری بود، به‌طوری‌که وجود عکس این دو بزرگ‌مرد در منزل دکتر جلال در جاکارتا برای هر ایرانی و خارجی قابل‌توجه بود. مضاف بر این‌که عبارت سیدنا القائد در قلب من است، همیشه در سخنان ایشان مشهور بود.
4. دکتر جلال با نگاه تشکیلاتی‌اش، سازمان اهل‌بیت اندونزی را تأسیس نمود و با تأسیس نمایندگی در استان‌های اندونزی سهم بسزایی در ترویج مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) داشت.
5.دکتر جلال با تأسیس مجتمع آموزشی " شهید مطهری " که به‌عنوان یکی از مدارس بسیار مهم آموزشی در اندونزی مطرح است، قصد ترویج مکتب امامین انقلاب در قالب رسمی آموزشی را داشت که بحمدالله این مهم توسط فرزند لایق و قابلش، جناب آقای دکتر مفتاح رحمت در حال انجام است.
6.دکتر جلال شخصیتی است که وقتی انحرافی را از یکی از نزدیکان خود می‌بیند که با خط‌مشی ترسیم‌شده از سوی نظام عزیز ما سازگاری ندارد و تذکری به او داده می‌شود، باجان و دل می‌پذیرد و ابراز می‌دارد مطیع محض سیدنا القائد، آیه الله خامنه‌ای می‌باشند.
7.دکتر جلال حقیقتاً زبان گویای اسلام در اندونزی بود. سحر کلام او نبی گونه و بیانش جامع اضداد بود و آن‌چنان سخنرانی‌هایشان به زبان اندونزیایی در جان و قلب مردم جای می‌گرفت که نمونه نداشت. در یک آن، هنگام سخنرانی‌اش، خنده‌های مردم از حالت عادی هم می‌گذشت و در همان لحظه، آنگاه‌که از کرامت مولای ما امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب (علیه‌السلام) سخن می‌گفت یا از مصائب سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) می‌گفت همه با تمام وجود اشک می‌ریختند.
8.دکتر جلال بین علم و عمل حاکمیتی جمع کرد؛ آنگاه‌که می‌توانست فقط به‌عنوان یک استاد دانشگاه و یک مبلغ، انجام‌وظیفه نماید، اما مسیر دیگری را نیز انتخاب کرد و پا را فراتر گذاشت و درصحنه حاکمیت در اندونزی در پارلمان، نقش کلیدی ایفا نمود. برخی از طرح‌ها و لوایح که باقدرت زر و زور تندروها و سلفی‌ها، در صورت تصویب در پارلمان علیه شیعیان تمام می‌شد، این "جلال" بود که مانع تصویب می‌شد و همان کلام سحر گونه‌اش در پارلمان، مسیر را به سمت اسلام ناب و نه افراطی، هدایت می‌کرد.
در انتها از خداوند متعال خواستاریم که روح بزرگ ایشان را با مولایش علی ابن ابیطالب (علیه‌السلام) محشور فرماید و به فرزند فاضل و با بصیرتشان جناب آقای دکتر مفتاح، توفیق ادامه راه پدر را عنایت کند.


این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید