دو کتاب مرجع پژوهشکده شورای نگهبان درباره قانون اساسی رونمایی شد

  • پنج شنبه, 30 بهمن 1399 05:21
  • بازدید 1259 بار

کتاب‌های «اسناد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» و «محشای (شرح مختصر) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» با حضور آیت الله احمد جنتی دبیر و دکتر کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی مبنا، کتاب‌های«اسناد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» و «محشای (شرح مختصر) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» با حضور آیت الله احمد جنتی دبیر و دکتر کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان رونمایی شد.

این دو کتاب به همت پژوهشکده شورای نگهبان به منظور توسعه و ترویج قانون اساسی کشورمان به تالیف درآمده است.

در کتاب اسناد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار اسناد قانون اساسی کشورمان مصوب سال ۱۳۵۸ و همچنین اسناد بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جمع‌آوری شده است.

تقدیر آیت‌الله جنتی از پژوهشگران پژوهشکده شورای نگهبان/ توصیه به پژوهش بیشتر درباره قانون اساسی
همچنین در کتاب محشای(شرح مختصر) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر کدام از اصول قانون اساسی به تفصیل مورد شرح و بررسی قرار گرفته است.

در حاشیه مراسم رونمایی از این دو کتاب همچنین نمایشگاهی از دستاوردها و فعالیت‌های پژوهشکده شورای نگهبان به نمایش گذاشته شده است.

همچنین آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان پس از مراسم رونمایی دو جلد کتاب با موضوع قانون اساسی طی سخنانی اظهار داشت: از تمام کسانی که در ابتدای انقلاب اسلامی در بررسی و تصویب قانون اساسی زحمت کشیدند قدردانی می‌کنم، واقعاً با زحمتی که عزیزان در ابتدای انقلاب اسلامی کشیدند، قانون اساسی آبرومندی تهیه و تصویب شده است.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امتیازات ویژه‌ای دارد که این امتیازات در ابعاد مختلف حقوقی و معنوی است.

دبیر شورای نگهبان در ادامه به جوانان پژوهشگر توصیه کرد که در زمینه تحقیق و پژوهش در حوزه قانون اساسی و ویژگی‌های آن، فعال‌تر شوند.

آیت‌الله جنتی اضافه کرد: جواناني كه مخلصانه در زمینه قانون اساسی پژوهش و تحقیق می‌کنند، باید فعالیت‌های خود را به مردم عرضه کنند تا مردم از طریق نتایج حاصله، ملموس‌تر ویژگی‌های مترقی قانون اساسی کشورمان را متوجه شوند.

دبیر شورای نگهبان در پایان از تلاش‌های پژوهشگران جوان پژوهشکده شورای نگهبان بابت تهیه و تدوین کتب ارزشمند «اسناد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» و «محشای -حاشیه‌نگاری- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» تقدیر کرد.(منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگارخانه

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید