زندگی بدون ظلم

آیه شریفه :  ... وَمَا اللَّهُ يُرِيدُ ظُلْمًا لِلْعِبَادِ  (سوره غافر ، آیه 31)
ترجمه : ... و خداوند نمی خواهد بر بندگان ستمی رود ( و جوامع با ظلم و تبعیض و تفاوت و سرکوب اداده شوند)
روایت : الامام علی (ع) :  ...  و سلکتم من الحق نهجه؛ لنهجت بکم السبل؛ و بدت لکم الأعلام؛ و أضاء لکم الاسلام؛ فأکلتم رغدا؛ و ما عال فيکم عائل؛ و لا ظلم منکم مسلم و لا معاهد؛ (کافی،ج۲، ص ۲۶۳ و بحار ، ج22، ص495)
ترجمه : حضرت فرمود: ...  اگر (در کار جانشینی پیامبر پس از درگذشت او و در تشکیل حکومت اسلامی ...) در راه روشن حق گام نهاده بودید ( و امامی که پیامبر همواره توصیه کرده بود بر سر کار آورده بودید) اکنون راه ها روشن تر از روشن در پیش پای شما ( و امت اسلامی تا همیشه ) پدیدار می گشت و احکام نورانی اسلام زندگی تان را روشن می کرد ( و در آن امامت و خلافت ) نه عائله داری بی خرجی می ماند و نه به احدی ظلم می شد ، چه مسلمان و چه غیر مسلمان.

امام خمینی(ره) : ارزش دارد كه انسان در مقابل ظلم بايستد، در مقابل ظالم بايستد و مشتش را گره كند و توی دهنش بزند، و نگذارد كه اين قدر ظلم زياد بشود، اين ارزش دارد. ما تكليف داريم.
 (صحيفه امام، ج‏18، ص 269 )
امام خامنه ای :  ما با ظلم و استكبار و فشار بر ملت‌ها، مخالفيم. با تحميل و زورگويی ابرقدرت‌ها مخالفيم و در مقابل آن می‌ايستيم. (بيانات در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)14/3/1371)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید