مسئول اموربانوان دفتر دکتر زاکانی در قم: هم افزایی نخبگان پژوهشی و اجرایی برای حل مسائل کشور ، بسیار مهم است.

  • دوشنبه, 12 تیر 1402 14:38
  • بازدید 1655 بار

مسئول اموربانوان دفتر دکتر زاکانی در قم:
هم افزایی نخبگان پژوهشی و اجرایی برای حل مسائل کشور ، بسیار مهم است.

دکتر صدقی،در دیدار با مسئول و اعضای هیئت اندیشه‌ورز امور بانوان دفتر دکتر علیرضا زاکانی، اظهار داشت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته و بررسی قالب های مختلف مسئول سازی، مرکز پژوهشی مبنا به این نتیجه رسیده است که برای حل عمده مسائل فرهنگی کشور، راهی جز تاسیس وزارت خانواده وجود ندارد.
معاون ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا، در ادامه گزارشی از فعالیت های مرکز ارائه نمود و خاطرنشان کرد: مرکز پژوهشی مبنا با شبکه وسیعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی کشور در ارتباط بوده، ناظر به بیانیه گام دوم انقلاب، شعار محوری فعالیت خود را «کارآمدی نظام» ترسیم نموده است.
معاون ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا نظام اداری، نظام واره جامع مسائل و نظام خانواده را از جمله کلان پروژه‌های این مرکز دانست و ابراز داشت: مرجع و قابل استناد بودن، اثربخشی پژوهش و برخورداری از قدرت تصمیم‌سازی برای مدیران؛ راهبرد مهم پژوهش‌های عملیاتی مبنا به شمار می‌رود.
دکتر صدقی در بخش پایانی سخنان خود به سطوح مختلف همکاری‌های مرکز پژوهشی مبنا اشاره نمود و یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و راه‌اندازی بازوهای پژوهشی قوی، از تاثیرگذارترین مولفه‌های اتقان فعالیت‌های تحقیقاتی، اعم از تبیین و شناسایی مسئله و تدوین گزارش‌های راهبردی است.
خانم محبوبه ونکی در ادامه این دیدار ضمن تقدیر از رویکرد مرکز پژوهشی مبنا در ارائه راهکارهای عملیاتی برای حل مسائل کشور، خاطرنشان کرد: نحوه ورود پژوهشی های راهبردی به مرحله اجرا و ایجاد انگیزه در نهادهای متولی و الزام اجرایی آن، امر بسیار مهمی است که باید بدان توجه جدی صورت گیرد.
مسئول امور بانوان دفتر دکتر زاکانی اهمیت هم افزایی نخبگان پژوهشی و اجرایی برای حل مسائل کشور را بسیار مهم ارزیابی نمود واظهار داشت: در بررسی ابر مسائل کشور، باید به متصدیان هر یک از مسائل توجه نموده، برنامه های عملیاتی مشخصی را ناظر به وظایف هر یک از نهادها ارائه کرد؛ مهمتر از همه ضمن نظارت بر فرایند اجرا و دریافت و ارائه گزارش به مدیران ارشد، باید بحث کنشگری به صورت جدی پیگیری شود.
وی در ادامه گزارشی از فعالیت های امور بانوان دفتر دکتر زاکانی ارائه نمود و یادآور شد: علم داری و پیشتازی تقویت ارتباط واحدها و نهادهای مختلف امور بانوان استان و هم افزایی ایشان با تمرکز بر رسالت و وظایف زن مسلمان ایرانی، مهمترین هدف تاسیس این مرکز به شمار می‌رود.
خانم ونکی برخورداری از منش راهبردی در میدان‌داری بحث خانواده را از ویژگی‌های این مرکز توصیف نمود و اذعان داشت: هیئت اندیشه ورز مرکز امور خانواده، با احصا نیازهای میدان خانواده، بحث تقویت انگیزه، ایجاد شادی و نشاط آفرینی در خانواده را در دستور کار خود قرار داده است.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید