شماره بیست‌وهفت دوماهنامه راهبردی امنیت فرهنگی افق مکث منتشر شد

  • چهارشنبه, 01 آبان 1398 09:59
  • بازدید 2011 بار

 شماره جدید پژوهشنامه افق مکث با عنوان بررسی و تحلیل کارآمدی نظام در حوزه های فرهنگی-دینی چاپ شد  

کارآمدی نظام‌های سیاسی یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین مسائلی است که همواره ذهن اندیشمندان و مردم را درگیر کرده است و نظام جمهوری اسلامی ایران و اساساً حکومت دینی نیز از این امر مستثنی نیست. هر سامانه مدیریتی و هر سازمان یا هر نهاد دولتی در کشور، علاوه بر مشروعیت اولیه (حقانیت)، نیازمند دستیابی به مشروعیت ثانویه است که بر مبنای سنجش اثربخشی و کارایی در حوزه عمل به دست می‌آید. مهم‌ترین ملاک داوری مردم در کارآمدی یا ناکارآمدی هر نظامی (چه دینی و چه غیردینی) منوط به عملکرد آن نظام و دستیابی به مقبولیت مردمی است، در واقع قضاوت مردم بیش از آن که براساس مبانی نظری باشد وابسته به عملکرد است، بنابراین هر نظام سیاسی که در عملکرد مطلوب‌تر داشته باشد، کارآمدتر به نظر می‌رسد. با توجه به اهمیت موضوع شماره جدید افق مکث به بررسی راهکارها و راهبردهای افزایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی پرداخته است.

برای تهیه این محصول یا انتقال پیشنهادات و انتقادات می‌توانید از طریق پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید یا شماره تماس 5-32906404-025 اقدام فرمایید.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

قانون شکنی
آیه شریفه : إِنَّمَا ﭐلسَّبِيلُ عَلَى ﭐلَّذِينَ يَظْلِمُونَ ﭐلنَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي ﭐلْأَرْضِ بِغَيْرِ ﭐلْحَقِّ أُوْلَـٰئِکَ لَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ  (سوره مبارکه شوری ، آیه 42)ترجمه : گناه بر کساني است که به مردم ظلم مي‏کنند ، و بدون داشتن بهانه‏اي و حقي مي‏خواهند در زمين فساد و ظلم کنند ، آنان عذابي دردناک دارند. روایت : قال علی( ع ): من تعدی الحق ، ضاق مذهبه.  (بحار الانوار ، ج 77 ، ص 211 )ترجمه : امام علی(ع) مي‌فرمايد: هر کس از حق (قانون) تجاوز کند ، در تنگنا گرفتار می آید.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید