دیدار دکتر علی زاکانی نماینده مردم قم و رئیس مرکز پژوهشی مبنا

  • جمعه, 06 تیر 1399 23:08
  • بازدید 1616 بار

روز جمعه مورخ 99/4/6 آقای دکتر علی زاکانی نماینده مردم قم در مجلس یازدهم شواری اسلامی با رئیس و معاونین مرکز پژوهشی مبنا دیدار کرد.

نماینده محترم مردم قم در این دیدار ضمن تشکر از زحمات این مرکز، محصولات آن را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و افزود: مدل و روش پژوهش این مجموعه بسیار کاربردی است و از راهکارهای آن استفاده خواهیم کرد. ایشان همچنین شکل‌گیری ریل‌گذاری تقنینی برای کارآمد کردن دستگاه‌ها را در مجلس ضروری خواند.
در این دیدار اقای دکتر محمدتقی دشتی، رئیس مرکز پژوهشی مبنا  ضمن معرفی این مرکز دغدغه این مجموعه را کمک به نظام از طریق نظریه‌پردازی و نظام‌ سازی و حل مسائل خواند و نظام‌واره گرایی، مسئله محور بودن، روش ابداعی در پژوهش، تلفیق نیروهای حوزه و دانشگاه و اتصال نهاد پژوهش به حوزه اجرا را تمایزات این مرکزبرشمرد. ایشان افزود: ویژگی مهم مبنا این است که وابسته به هیچ جناحی نیست و ما از ظرفیت تمام کسانی که دلسوز این نظام و انقلاب هستند استفاده می کنیم.
رئیس مرکز پژوهشی مبنا ضمن معرفی محصولات، از انجام پروژه نظریه دولت اسلامی و آغاز پروژه  سامانه ایده‌پردازی نخبگان در این مرکز خبر داد و افزود: تا زمانی که نظریه سازی و نظام سازی و راهبردپردازی و ایجاد سازوکار برنامه محور صورت نگرفته، تلاش‌های علمی در حد ایده باقی می‌ماند. درد مرکز پژوهشی مبنا این است که به هر نهادی محصولاتمان را ارائه می دهیم استقبال می کنند ولی اقدامی روی آن‌ها صورت نمی گیرد.
معاونت پژوهش مرکزپژوهشی مبنا نیز ضمن معرفی روش تلفیقی و ابداعی مکث، کاربردی شدن پژوهش‌های این مرکز را دغدغه اصلی پژوهشگران آن خواند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید