بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم از مرکز پژوهشی مبنا

  • دوشنبه, 16 تیر 1399 07:46
  • بازدید 1442 بار

دکتر سیف‌الله فضل‌اللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم به همراه دکتر حیدرعلی جهانبخشی، رئیس دبیرخانه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد از مرکز پژوهشی مبنا دیدار و زمینه‌های همکاری پژوهشی مشترک را بررسی کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر محمدتقی دشتی، رئیس مرکز پژوهشی مبنا ضمن خیرمقدم و اظهار خرسندی از حضور ریاست دانشگاه و رئیس دبیرخانه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد استان، ارتباط و همکاری با مرکز علمی و پژوهشی معتبر کشور را از اهداف مرکز مبنا نامید اظهار امیدواری کرد که بتوان با هم‌افزایی مراکز علمی، راه برای پژوهش‌های کاربردی در کشور هموار شود. وی با تشریح روش‌های پژوهش در مرکز مبنا، داشتن رویکرد راهبردی و حل مسئله را بارزترین ویژگی پژوهش‌های این مرکز عنوان کرد. دکتر دشتی افزود: «دانشگاه آزاد بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاهی خاورمیانه است که ظرفیت‌های علمی و پژوهشی گسترده‌ای دارد؛ به‌ویژه در استان قم که با پیشینه و پشتوانه علمی و حوزوی می‌تواند بازوی کارآمد نظام اسلامی در حل مسائل ملی ایفای نقش کند.» وی موازی‌کاری مراکز علمی و تحقیقاتی کشور را یکی از مهم‌ترین آفات پژوهشی دانست و پیشنهاد داد با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد استان و مرکز مبنا، زمینه هم‌افزایی علمی و پژوهشی متنوع و مفید میان این دو مرکز مهیا شود.
دکتر فضل‌اللهی، با قدردانی از محصولات متنوع مرکز مبنا، در کنار هم قرارگرفتن پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی را موجب ظهور ظرفیت‌های بی‌بدیل و مضاعف در استان قم دانست و از همکاری علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم با مراکز علمی استان ازجمله مرکز مبنا استقبال کرد. ایشان با بیان مأموریت‌های مناطق مختلف دانشگاهی در کشور و مأموریت استان قم در این میان، پرداختن به دانش‌های کاربردی علوم انسانی و حل مسائل اصلی نظام اسلامی را از اولویت‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد قم عنوان کرد. دکتر فضل‌اللهی با اشاره به اهمیت پایش و برنامه‌ریزی درزمینه کمیت و کیفیت دین‌داری جامعه به‌ویژه جامعه نخبگی و نسل جوان، سالنمای دین و دین‌داری مرکز مبنا را پژوهشی ارزشمند دانست و به پژوهشی در همین راستا اشاره کرد که در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و می‌توان با هم‌افزایی و ارتباط دوسویه به نتایج کاربردی و معتبری دراین‌باره دست یافت. ایشان با تأسف از هدررفت بالای ظرفیت‌های کشور، بر شناسایی و کارکرد ظرفیت‌های ناشناخته فرهنگی و علمی مناطق گوناگون کشور با رویکرد تمدن‌سازی ازجمله پایان‌نامه‌های کاربردی، کرسی‌های آزاداندیشی و نظام پایش موضوعات تأکید کرد.
دکتر حیدرعلی جهانبخشی، رئیس دبیرخانه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد قم در این جلسه، با بیان اینکه جای برخی درس‌نامه‌های روزآمد و کارآمد در نظام آموزشی کشور خالی است، تدوین درس‌نامه‌هایی در زمینه‌های فقهی، حقوقی، فرهنگ دینی، اقوام را از زمینه‌های همکاری میان مرکز مبنا و دانشگاه آزاد عنوان کرد. ایشان با بیان اهمیت علوم انسانی در رویکرد علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قم، اظهار امیدواری کرد، بتوان از ظرفیت‌های مشترک همکاری علمی میان مرکز مبنا و دانشگاه آزاد استان برای به انجام رساندن پروژه‌های علمی سودمند و کاربردی برای حل مسائل کشور بهره برد و از تحقیقات تکراری، موازی و کم‌بازده خودداری کرد.

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نگارخانه

نظر دادن

پیام هفته

همکاری با نفوذیان خائن و اختلاس‌گران بی دین
قرآن : لِيَحْمِلُوا أَوْزارَهُمْ کامِلَةً يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ مِنْ أَوْزارِ الَّذينَ يُضِلُّونَهُمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ أَلا ساءَ ما يَزِرُونَ (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: تا روز قیامت بار گناهان خود را تمام بردارند ، و [ نیز ] بخشی از بار گناهان کسانی را که ندانسته آنان را گمراه می کنند. آگاه باشید ، چه بد باری را می کشند.حدیث: و ایما داع دعی الی ضلالة فاتبع علیه، فان علیه مثل اوزار من اتبعه، من غیر ان ینقص من اوزارهم شیئا!: (مجمع‌البیان، ج6، ص 365)ترجمه: ... و هر کس دعوت به ضلالت کند و از او پیروی کنند همانند کیفر پیروانش را خواهد داشت، بی آنکه از کیفر آنها کاسته شود.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید