ضرورت همکاری مؤثر و ارائه پژوهش‌های کاربردی به تهیه‌کنندگان صداوسیما برای ساخت برنامه‌های اثر بخش دینی

  • دوشنبه, 19 آبان 1399 12:26
  • بازدید 1064 بار

دیدار تهیه‌کننده سمت خدا از مرکز پژوهشی مبنا

دکتر محمدتقی دشتی رئیس مرکز پژوهشی مبنا در این دیدار ضمن خیرمقدم و اظهار خرسندی جهت دیدار ایشان از مرکز پژوهشی مبنا، گزارشی از فعالیت‌های مرکز ارائه کرد.
ایشان در ابتدای این دیدار بابیان این‌که مرکز پژوهشی مبنا روش نوین جامعی تحت عنوان مکث را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: از روش‌های نوین برای حل مسئله بهره‌گیری می‌کنیم و در این امر، برای اتصال نهاد دانش به اجرا که امر بسیار مهمی است مبنا تلاش فراوان دارد.
وی پرهیز از رویکردهای حزبی و جناحی را از سیاست‌های مهم مرکز مبنا دانست و ابراز داشت: این مرکز در طراحی نظام‌واره‌های مختلف ازجمله نظام‌واره فرهنگی پیش‌قدم بوده و برای نخستین بار به دنبال طراحی نظام حقوق بشر اسلامی است.
رئیس مرکز مبنا به تجربیات موفق مرکز در برگزاری هیئت‌های اندیشه‌ورز اشاره نمود و تصریح کرد:
در تحقیقات پژوهشی با موضوع شناسان واقعی همکاری می‌کنیم و نیز در فعالیت‌های پژوهشی به دنبال ارائه راهکارهایی با سبقه دینی و فرهنگی هستیم که بتوان در میدان عمل آن‌ها را پیاده‌سازی نمود.
ایشان در خصوص تحول در صداوسیما افزود: برای تحول باید به سمت اصلاح رویکردهای تهیه‌کنندگان حرکت کرد. وی در همین ‌راستا برنامه سمت خدا را برنامه‌ای تأثیرگذار در حوزه دین توصیف نمود و بابیان این‌که تأثیرگذاری از مهم‌ترین رویکردهای این مرکز پژوهشی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: مرکز پژوهشی مبنا با ظرفیت پژوهشی و اندیشکده‌ای خود می‌تواند به تهیه‌کنندگان کمک شایانی نماید.
در ادامه این دیدار سید عبدالمجید رکنی تهیه‌کننده برنامه سمت خدا، با تأکید بر به‌روزرسانی ایده‌پردازی‌های پژوهشی، اشراف به گستره و نوع برنامه‌های شبکه‌های مختلف سازمان، نخستین و مهم‌ترین گام در ارائه راهبرد و راهکار برای برنامه‌های صداوسیما را آگاهی به نوع ساختارها و مسائل صداوسیما دانست.
اهمیت توجه به هویت فکری تهیه‌کنندگان برنامه‌های صداوسیما نکته‌ای بود که ایشان به آن اشاره کرد و افزود:
نوع نگاه و دیدگاه تهیه‌کنندگان در رویکرد تولیدات بسیار مؤثر است و نیز در جهت‌دهی به آحاد جامعه مؤثر است. ایشان بر لزوم دغدغه تولید‌کنندگان فرهنگی نسبت به اسناد بالادستی نظام و توجه به مؤلفه‌های بنیادین انقلاب اسلامی تأکید نمود و خاطرنشان کرد: در تولیدات برنامه سمت خدا و انتخاب کارشناسان به دنبال اساتیدی هستیم که بتوانند از دریچه‌ای نو برای تبیین معارف ناب الهی استفاده نمایند.
کارشناسی مدیریت فرهنگی به این مطلب اذعان کرد که سعی نموده‌ایم تا برای تولیدات دینی ونیز برنامه سمت خدا مسئله داشتن پیوست فرهنگی رعایت شود.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید