اتحاد و یکپارچگی


آیه شریفه : وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا و ... (سوره مبارکه آل عمران ، آیه ۱۰۳)
ترجمه : و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد، و پراكنده نشويد و نعمت خدا را بر خود ياد كنيد: آن گاه كه دشمنان [يكديگر] بوديد، پس ميان دلهاى شما الفت انداخت، تا به لطف او برادران هم شديد و ...
روایت : قال علی (ع): ... و تدبروا احوال الماضين من المومنين قبلكم ... فانظروا كيف كانوا حيث كانت الاملاء مجتمعه و الاهواء موتلفه و القلوب معتدله و الايدى مترادفه و السيوف متناصره و البصائر نافذه و العزائم واحده...  (نهج البلاغه ، خطبه ى 234 )

ترجمه : امام علي(ع) در نهج‌البلاغه مي‌فرمايد: ... و در سرگذشت مومنانی که پیش از شما زندگی می کردند ژرف بنگرید ... و ببینید که چگونه آقای جهان بودند ، تا زمانی که گروه ها با هم بودند و دل ها پیوسته بود و قلب های آنان تعادل (سازواری و هم سویی) داشت و دست های ایشان مددکار یکدیگر و شمشیرها آخته برای یاری هم و اراده ایشان یکی بود.

امام خمینی(ره) : مادامی كه ملت، پشتيبان مجلس و دولت و قوای مسلح هستند و دولت و مجلس و قوای مسلح در خدمت ملت بويژه قشرهای محروم می‏باشند، و جلب رضای خداوند را در اين خدمت متقابل، می‏نمايند، هيچ قدرتی توانايی آسيب رساندن به اين نظام مقدس را ندارد، و اگر خدای نخواسته يكی از اين دو يا هر دو از خدمت متقابل دست بردارند شكست جمهوری اسلامی و اسلام بزرگ، اگر چه در دراز مدت، حتمی است. (صحيفه امام، ج‏17، ص: 392)

امام خامنه ای : وحدت عمومی، به معنای گرد آمدن صاحبان سليقه‌ها و روش‌های گوناگون بر گرد محور اسلام، خط امام و ولايت فقيه است. اين، همان اعتصام به «حبل‌الله» است كه عموم مسلمين بدان مكلف گشته‌اند؛ و اين، آن اسم اعظمی است كه همه‌ی گره‌ها را باز، و همه‌ی موانع را برطرف، و همه‌ی شياطين را مغلوب می‌كند.  (خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران 23/04/1368)

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

پیام هفته

اقدام و تلاش
قرآن : ... فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ...  (سوره توبه، آیه 12)ترجمه: با پیشوایان کفرکه دشمن انسان و انسانیت هستند و با ارزش های توحیدی می ستیزند نبرد کنید.حدیث: قَالَ الامام علی (ع) : ... وَ جَاهِدْ فِي اَللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ وَ لاَ تَأْخُذْكَ فِي اَللَّهِ لَوْمَةُ لاَئِمٍ وَ خُضِ اَلْغَمَرَاتِ لِلْحَقِّ حَيْثُ كَانَ وَ تَفَقَّهْ فِي اَلدِّينِ وَ عَوِّدْ نَفْسَكَ اَلتَّصَبُّرَ عَلَى اَلْمَكْرُوهِ وَ نِعْمَ اَلْخُلُقُ اَلتَّصَبُرُ فِي اَلْحَقِّ و  (نهج البلاغه، نامه 31)ترجمه: امام علی(ع) فرمودند: در راه خدا جهاد كن جهدى كامل، و ملامت ملامت كنندگان تو را از جهاد در راه خدا باز ندارد. به را...

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید