سومین شماره از پژوهشنامه "افق مکث" با موضوع بازی های رایانه ای منتشر شد.

  • چهارشنبه, 06 مرداد 1395 11:35
  • بازدید 3014 بار

به گزارش "صراط مبین" شماره سومین پژوهشنامه افق مکث در تیرماه 1395 چاپ و منتشر شد. این پژوهشنامه در هر شماره یکی از مسائل اجتماعی – فرهنگی با رویکرد حل مساله مد نظر قرار داده است و با محورهای پژوهشی مختلف، پس از ارائه تصویری واضح از مساله، در صدد تبیین راه کارهای حل آن است.
امروزه گستره مخاطبان بازی های رایانه ای، عمق نفوذشان، و فرهنگی که در غالب آنها ترویج می شود، توجه جدی به این مساله را لازم نموده است. و از همین رو سعی کرده ایم، ابعاد این مساله را مورد واکاوی قرار دهیم.
بخش اول این نشریه، با بررسی مقالات و کتب مرتبط به بازی های رایانه ای که نگاهی آسیب شناسانه داشته اند، لیستی از آسیب ها، عوامل ایجاد کننده آن و راهکارهای درمان آسیب ها، در قالب چند نمودار ارائه کرده است.
در بخش دوم با بررسی مقررات این حوزه، نگاهی به آمارهای مرتبط و نهادهای دخیل در بازی های رایانه ای، تلاشی جهت ترسیم واقعیات میدانی مرتبط به مساله صورت گرفته است.
و در بخش سوم، با برجسته کردن معضل اعتیاد به بازی های رایانه ای، راهکارهایی از اساتید این عرصه جسته شده است و با آقایان: کهوند، رازی زاده، قویدل و موذن زاده مصاحبه هایی صورت گرفته است. و با توجه به آمار 30 درصدی اعتیاد به بازی های رایانه ای، سرفصل های پژوهشی لازم، نقش حاکمیت و خانواده ها در محورهای نظارتی، تولیدی، فرهنگ سازی و ... تبیین شده است.
جهت تهیه نشریه می توانید با دفتر نشریه به شماره 32910663-025 تماس حاصل فرمایید.

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

پیام هفته

تهاجم فرهنگی به جامعه اسلامی
قرآن :  زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ (سوره آل عمران، آیه 14)ترجمه: دوستىِ خواستنيها [ى گوناگون‏] از: زنان و پسران و اموال فراوان از زر و سيم و اسب‏هاى نشاندار و دامها و كشتزار [ها] براى مردم آراسته شده، [ليكن‏] اين جمله، مايه تمتّع زندگى دنياست، و [حال آنكه‏] فرجام نيكو نزد خداست. (آراستن لذات حرام دنیوی کار ظالمان و دشمنان جامعه اسلامی است)

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید